DOT Billetter app

In English

Nu får du DOT billetter og mobilpendlerkort samlet i én app

Der er kommet en ny app til dig, som gør det nemt at købe alle typer billetter til bus, tog og metro på Sjælland og øerne – også dit mobilpendlerkort. Med den nye DOT Billetter app har du alle billetter lige ved hånden.

 

Få hjælp til den nye app

Har du spørgsmål til den nye DOT Billetter app, kan du finde vejledninger og svar på de typiske spørgsmål her. Du kan også få hjælp hos DOT Kundeservice på tlf. 70 15 70 00. Du kan læse om DOT appens billetudvalg og -regler her.

Sådan opretter du en profil i DOT Billetter app

  1. Åbn DOT Billetter app’en.
  2. Indtast dit telefonnummer og tryk Fortsæt.
  3. Indtast den tilsendte sms-kode og tryk Fortsæt.
  4. Tryk på Profil > Betalingskort i venstre øverste hjørn og vælg Tilføj nyt kort for at gemme dit betalingskort.
  5. Nu er du klar til at købe enkeltbilletter
  6. Hvis du vil købe et pendlerkort, fortsætter du med at indtaste dine personlige informationer under Profil i øverste venstre hjørne.
DOT Billetter app i app store

TIP: Husk at gemme din e-mailadresse i DOT Billetter app under Profil. Så kan du nemt gendanne dine billetter og købshistorik, hvis du skifter telefonnummer eller skal geninstallere app'en.

Sådan gendanner du dine billetter i DOT Billetter app

Dine billetter og din købshistorik gendannes ikke automatisk, når du af- og geninstallerer DOT Billetter app, eller når du skifter telefonnummer.

Hvis du har gemt din e-mailadresse i DOT Billetter app, kan du gendanne ved at følge denne guide:

  1. Indtast dit telefonnummer i DOT Billetter app og indtast aktiveringskoden, du modtager via SMS.
  2. Følg anvisningerne i app'en for at gendanne din brugerprofil via e-mail.
  3. Når du har indtastet din e-mailadresse, modtager du en e-mail med et link.
  4. Åbn e-mailen på din telefon og tryk på linket.
  5. Du bliver nu sendt tilbage til app'en, som nu har hentet dine billetter og din købshistorik.
  6. Indtast herefter dine betalingskortoplysninger under Profil eller i forbindelse med et køb. Af sikkerhedsmæssige årsager gendannes betalingskoroplysninger ikke automatisk.
  7. Hvis informationerne ikke er korrekte, kan du kun hente dine gyldige billetter ind i app'en med hjælp fra kundeservice.

Hvis du ikke har gemt din e-mailadresse, kan få hjælp til gendannelse ved at ringe til DOTs kundeservice på telefon 7015 7000 (tast 1, 2 eller 3 - alle selskaber kan hjælpe med apps).

Guide: Sådan gendanner du billetter og købshistorik, hvis du har adgang til e-mail via mobiltelefon

Se i videoen, hvordan du overfører dine billetter/pendlerkort og din købshistorik, hvis du for eksempel har af- og geninstalleret app'en - og du har adgang til e-mails på din telefon.

Guide: Gendan profil via mobil

Guide: Sådan gendanner du billetter og købshistorik, hvis du har adgang til e-mail via computer

Se i videoen, hvordan du overfører dine billetter/pendlerkort og din købshistorik, hvis du for eksempel har af- og geninstalleret app'en - og du kun har adgang til e-mails på din computer.

Guide: Gendan profil via PC