Rejsegaranti

Du kan få rejsegaranti i følgende situationer:

  • Hvis en af Movias busser eller lokaltog er mere end 20 min. forsinket.
  • Hvis bussen kørte forbi dig, selvom du stod ved stoppestedet og var synlig for chaufføren, og der er mindst 20 min. til næste afgang.
  • Hvis du i god tid har trykket stop på stationen, og toget ikke standser.

I disse situationer kan du tage en taxa, og Movia dækker op til 300 kroner af regningen.

Læs mere om betingelserne her

Ofte stillede spørgsmål
Refunderer Movia min udgift til taxaturen, hvis bussen ikke kommer eller kører uden mig?

Ja, hvis betingelserne er opfyldt, herunder at du sender os taxakvitteringen sammen med din ansøgning.

Hvor stort et beløb kan jeg få dækket, hvis jeg tager en taxa?

Du kan få dækket op til 300 kr.

Hvorfor skal I have mit cpr-nummer?

Det skal vi bruge for at kunne udbetale til din NemKonto.

Bemærk, at du skal oplyse samtlige cifre. Forbindelsen er krypteret og dermed sikker.

Hvordan ansøger jeg om rejsegaranti/refundering af taxaudlæg?

Du skriver til os via linket "Skriv til Movia" nedenfor.

Hvad kan jeg gøre, hvis min ansøgning om rejsegaranti/refundering af taxaudlæg bliver afvist?

Så kan du skrive til Ankenævnet for Bus, Tog og Metro.

Er kørsel med lokaltog omfattet af Movias rejsegaranti?

Ja, driftsforstyrrelser på lokalbanen er også omfattet af Movias rejsegaranti.

Læs om betingelserne her

Vil du ansøge om rejsegaranti?

 

Ansøg om rejsegaranti